Lisätietoa luoton ottamisesta ja henkilökohtaisen luottotilin käytöstä.
Henkilökohtainen luottotili – mikä se on ja kuinka sitä käytetään?
-
Mikä on henkilökohtainen luottotili, ja kuinka paljon rahaa voin saada käyttööni?
Henkilökohtainen luottotili on virtuaalinen luottokortti, jota voit käyttää käytettävissä olevan luottomäärän puitteissa silloin, kun sille on tarvetta. Tilin luonti ja säilytys ilman käytössä olevaa luottoa on ilmaista, eikä siihen liity mitään hallintokuluja.
Creditstarin asiakkaille luottotilin käytettävissä oleva luottomäärä on enintään 2 000 €. Käytettävissä olevan luottomäärän tai sen osan ottaminen käyttöön vaatii erillisen hakemuksen lähettämisen.
-
Haluan luoda henkilökohtaisen luottotilin. Mitä minulta vaaditaan?
Henkilökohtaisen luottotilin luomiseksi Sinun on oltava Suomen kansalainen tai Sinulla on oltava oleskelulupa Suomessa. Lisäksi Sinun on oltava yli 18-vuotias. Tilin luonti on ilmaista.
-
Olen luonut henkilökohtaisen luottotilin. Mitä minulta vaaditaan, jotta voin ottaa luottotililtä luottoa käyttööni?
Vastuullisena luotonantajana käsittelemme jokaisen hakemuksen tarkasti. Jotta voit ottaa luottoa käyttöön, Sinulla tulee olla säännölliset tulot ja Sinun on läpäistävä luottotieto- ja vilppitarkastukset. Arvostamme asiakkaidemme rehellisyyttä, joten on äärimmäisen tärkeää, että tilin luonnin yhteydessä annetaan täsmälliset tiedot.
-
Mihin aikaan vuorokaudesta voin hakea luoton käyttöönottoa?
Henkilökohtaisen luottotilin käyttöönottohakemuksen laatiminen onnistuu milloin tahansa.
Sen voi tehdä tilin luonnin yhteydessä, tai vaihtoehtoisesti tilin voi luoda ensin ja hakea luottotilin käyttöönottoa vasta tarvittaessa. Hakemukset käsitellään asiakaspalvelumme aukioloaikana.
-
Luottotilin käyttönoton hakeminen: kuinka se toimii?
Jotta voit käyttää luottotiliäsi, ensin on luotava käyttäjätili. Ilmainen tili tulee luoda ennen ensimmäisen luoton käyttöönottohakemuksen täyttämistä. Kaikki tämä hoituu alle kymmenessä minuutissa.
Jotta voimme taata palvelun turvallisuuden, kaikkien asiakkaidemme on läpäistävä kerran suoritettava henkilöllisyyden vahvistus ensimmäisen luoton käyttöönottohakemuksen yhteydessä. Tunnistamme asiakkaamme verkkopankin tai mobiilivarmenteen avulla.
Jos Sinulla on jo aikaisemmin ollut luottoa käytössä, hakemuksen täyttäminen riittää. Voit esimerkiksi valita sopivan luottomäärän ja -kauden suoraan sivustoltamme. Hakemuksen lähettäminen vie silloin vain muutaman minuutin.
-
Mitä tarkoittaa henkilöllisyyden vahvistus ja miksi sitä vaaditaan?
Jotta voimme taata palvelun turvallisuuden, kaikkien asiakkaidemme on läpäistävä kerran suoritettava henkilöllisyyden vahvistus ensimmäisen luoton käyttöönottohakemuksen yhteydessä. Tunnistamme asiakkaamme verkkopankin tai mobiilivarmenteen avulla.
-
Milloin rahat siirtyvät tililleni?
Creditstarilla on tili yleisimmin käytetyissä pankeissa, joten luoton käyttöönottohakemuksen hyväksymisen jälkeen siirtyvät rahat tilillesi yleensä pankin sisäisenä siirtona. Pankkisiirron aika voi vaihdella riippuen pankin ehdoista, mutta yleensä se kestää noin 15 minuuttia.
Henkilökohtaisen luottotilin käyttöön liittyvät toimet
-
Täytin henkilökohtaisen luottotilini luoton käyttöönottohakemuksen. Miksi hakemus hylättiin, vaikka luottotilini käytettävissä oleva saldo ei ylittynyt?
Yleisesti ottaen kaikki asiakkaamme voivat käyttää luottotiliään käytettävissä olevan luottomäärän puitteissa ja täytettyään luoton käyttöönottohakemuksen. Teemme kuitenkin uuden vakavaraisuustarkastuksen joka hakemuksen yhteydessä ja tarkastamme esimerkiksi erilaiset luottotietokannat. Hylkäämme hakemuksen, jos hakija ei juuri sillä hetkellä läpäise tekemäämme luottokelpoisuustarkastusta. Tällaisessa tilanteessa suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.
-
Voinko tehdä nostohakemuksen jo ennen alkuperäisen käytössä olevan luoton täyttä takaisinmaksua?
Nostohakemuksen voi tehdä milloin tahansa luottotilin käytettävissä olevan saldon rajoissa. Lisätietoa tarkoista kullakin hetkellä anottavissa olevista määristä saa kirjautumalla omalle käyttäjätililleen sivustollamme.
-
Henkilökohtaisella luottotililläni on käytettävissä olevaa saldoa, mutta en voi tehdä nostohakemusta. Miksi?
Luottomäärän nostopyynnön vähimmäismäärä on 50 €. Jos luottotilin käytettävissä oleva saldo on alle 50 €, hakeminen ei valitettavasti ole mahdollista.
-
Kuinka ajallaan maksetut kuukausilyhennykset vaikuttavat luottotilini käytettävissä olevaan saldoon?
Luottotilin käytettävissä oleva saldo on muuttuva ja se lisääntyy jokaisen kuukausilyhennyksen pääomaosuudella.
Lyhennykset
-
Mistä löydän kuukausilyhennyksen maksutiedot?
Kuukausilyhennykset voidaan maksaa ennen jokaista maksua sähköpostitse lähettämämme saldonäkymän ja maksutietojen perusteella. Toinen vaihtoehto on maksaa suoraan sivustollamme pankkilinkin avulla. Lisätietoa löytyy myös sivustoltamme, kun kirjaudut sisään käyttäjätiedoillasi. Varmista, että käytät maksun yhteydessä oikeaa viitenumeroa, jotta kyseinen kuukausilyhennys näkyy järjestelmässämme ajallaan.
-
Voinko hakea lyhennysvapaata?
Voit hakea 5–30 päivän mittaista lyhennysvapaata kirjautumalla sivustollemme käyttäjätunnuksillasi. Lyhennysvapaan myötä seuraavan sekä kaikkien tulevien maksujen eräpäiviä siirretään eteenpäin. Hakemuksen vahvistamiseksi on maksettava lyhennysvapaan käsittelymaksu.
-
Olen suorittanut koko käytössä olevan luoton takaisinmaksun, mutta sain laskumuistutuksen. Miksi?
Kiitämme maksujen hoitamisesta. Tietokannoissamme saattaa vielä näkyä velkaa esimerkiksi silloin, kun viitenumero on annettu väärin tai lyhennys on suoritettu eräpäivän jälkeen. Ole hyvä ja ota tällaisessa tilanteessa yhteyttä asiakaspalveluumme. Tilitilanteen korjaamiseksi voidaan pyytää pankkitiliotetta.
-
Mitä voin tehdä, ellen kykene maksamaan lyhennystä?
Mikäli et kykene suorittamaan takaisinmaksua ajallaan, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme Sähköpostiosoite laskut@creditstar.fi.
-
Haluan palauttaa käytössä olevan luoton lyhennyssuunnitelmaa nopeammassa tahdissa. Vaikuttaako tämä minuun mitenkään?
Kyllä vaikuttaa. Jos kykenet palauttamaan käytössä olevan luoton lyhennyssuunnitelmaa nopeammassa tahdissa, luottokustannuksesi pienenevät. Palvelua käyttäessäsi maksat luottokustannukset vain niiltä päiviltä, joina luottotilin luottoa on käytössä. Ilmoita vain asiakaspalveluumme halustasi palauttaa luottosumma ennenaikaisesti ja suorita maksu asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaan.
Yleistä Creditstarin palveluista
-
Kuinka henkilökohtaiset tietoni turvataan?
Noudatamme asiakkaidemme henkilökohtaisten tietojen käsittelyssä aina soveltuvia lakeja sekä korkeimpia mahdollisia turvallisuusvaatimuksia. Tarkoitusta varten käytössämme on maailmanluokan teknologia- ja IT-ratkaisuja. Henkilötietolain nojalla Creditstar ei luovuta asiakkaidensa tietoja muille osapuolille, ei myöskään asiakkaan sukulaisille tai ystäville.
-
Aiheuttaako henkilökohtaisen luottotilin käyttö mahdollisia vaikeuksia pankkilainan myöntämiseen myöhemmin?
Pankkien ulkopuolisista luottotuotteista on tullut nykyään yleinen ratkaisu, eikä pankkien pitäisi hylätä lainahakemuksia vaihtoehtoisten lainoituspalveluiden käytön vuoksi. Mikäli henkilöllä ei ole velvoitteita rahoituslaitoksille, lainan hakemisessa kyseisiltä laitoksilta ei pitäisi olla ongelmia. Jos hakemuksesi kuitenkin hylätään ja selitteessä mainitaan Creditstar, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Toimitamme pankillesi luottotiedot, jotka voivat auttaa lainan saamisessa. Hylkäämistapauksessa suosittelemme aina, että kysyt pankista hylkäämisen syyt ja mahdollisesti teet selvityksen Creditstarin palveluiden käytöstä.